Om Early to Rise*

Det finns många fantastiska företag och företagare som sliter och kämpar i Sverige. De kanske inte kan, orkar eller har möjlighet att marknadsföra sina produkter och tjänster. Det är dessa företag och organisationer som Early to Rise hjälper.

Early to Rise är en digital byrå som hjälper små och medelstora företag och organisationer att skapa affärsnytta online. Företaget drivs av mig, Thomas Nordén. Under alla de år som jag har jobbat med marknadsföring, främst för högteknologiska produkter inom B2B, har jag lärt mig en hel del verktyg och modeller som verkligen fungerar. Det är dessa jag vill dela med mig av till dig som är småföretagare och som inte har råd, kan eller vill gå till ”fina byrån i stan”.

Mitt fokus ligger på att skapa pragmatiska, användbara verktyg och aktiviteter som förenklar vardagen för dig som jobbar med försäljning och marknadsföring, eller önskar att du hade tid till att göra det…

När din tid inte räcker till

Som entreprenör, marknadschef, VD eller projektledare på mindre företag och startups har du inte alltid tid, personal eller erfarenhet att jobba effektivt med marknadsföring. Det är organisationer som dessa jag hjälper.

Jag anser att bra marknadsföring inte behöver vara särskilt komplex eller kostsam. Med rätt samarbetspartner som fokuserar på praktiskt nytta snarare än lull-lull och guldägg kan du komma väldigt långt utan att betala för mycket. Jag är en sådan partner.

Erfaren marknadsförare

Med över 22 år av praktisk produktmarknadsföring, med allt från produktlanseringar, kampanjer, annonsering, mässor etc. kan jag hjälpa dig att ta fram de verktyg som dina säljare vill ha och kommer att använda.

Digital marknadsföring

Jag surfade på internet första gången 1993, utan att jag då visste om att det var just det jag gjorde. Sedan dess har jag följt med i utvecklingen. Jag bygger webbsidor, kampanjsidor och driver trafik till desamma med hjälp av e-post, sökordsoptimering (SEO), sökordsannonsering (SEM). Konverteringsoptimering (CRO) är också ett område som ligger mig varmt om hjärtat.

Teori och praktik, högt och lågt

Jag är Civilekonom med en magisterexamen inom marknadsföring och kommunikation. Det som gör mig unik är att jag hanterar både teori och praktik. Jag snackar lika gärna strategier som att jobba med att städa upp i excelark eller frilägga bilder.

Lätt att ha att göra med

Jag är ödmjuk och delar gärna med mig av mina kunskaper och erfarenheter inom digital marknadsföring och kommunikation på ett avslappnat och prestigelöst vis. Jag tror dessutom att jag har massor att lära av dig.

Early To Rise Digital Marknadsföring

Digital Marknadsföring för småföretagare

Early to Rise drivs av mig, Thomas.

*Namnet Early to Rise

President Benjamin Franklin myntade en gång det träffsäkra uttrycket:

“Early to bed, and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.”

Jobbar du hårt så kommer det att löna sig. Ted Turner, som bland annat skapade tevekanalen CNN, tog Franklins ordspråk ett steg ytterligare:

“Early to bed, early to rise, work like hell and advertise.”

För oss som jobbar med digital marknadsföring passar ju “advertise” bra då sökordsannonsering utgör en stor del av vårt arbete. Men jag saknar en viktig del – optimering, närmare bestämt sökmotorsoptimering och konverteringsoptimering och självklart även optimering av annonser.

Jag tänker inte vara sämre än Franklin och Turner så jag föreslår:

“Early to bed, early to rise, work like hell, and optimize.”

Citat: